2014. január 7., kedd

Sajtkrémes és olivás tekercs


Egy alap tészta recept, melyben a töltelék tetszés és ízlés szerint variálható. Én kapásból kétféle verzióban készítettem el. A 4 részre osztott tésztából 3 tekercset olivásan, 1 tekercset pedig sajtkrémesen készítettem el (a gyerkőcre is gondolva, ezzel biztosra mentem). Az oliváshoz, készen kapható fekete olivabogyóból* készült pépet használtam, amit Görögországból kaptunk ajándékba. (ez házilag is elkészíthető némi pépesítés után egy kevés olíva olajjal keverve) Oliva rajongóknak kötelező!

* nincs külön zöld és fekete olajbogyó – az olajbogyó akkor zöld, ha nem teljesen éretten szedik le, és akkor barnás vagy sötétlila (nem fekete!), ha éretten szüretelik.
Én azért maradok a fekete elnevezésnél továbbra is.



Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
3 dkg friss élesztő
fél dl tej
2,5-3 dl langyos víz
5 dkg vaj vagy margarin
1 evőkanál só
1 dl tejföl
Hozzávalók a töltelékhez:
kb 20 dkg fekete olivabogyó (magozott és apróra darabolt vagy pépesített 1-2 evőkanál olívaolajjal keverve)
1 tojás
15 dkg trappista sajt reszelve
(az egy tekercshez sajtkrémeshez 1 tömlős zöldfűszeres sajtkrémet használtam fel)


Az élesztőt egy kevés langyos tejben egy csipet cukorral együtt felfuttatjuk.
A lisztet a sóval a puha vajjal, a tejföllel és a felfuttatott élesztővel összekeverjük és a vizet fokozatosan hozzáadva egy jól gyúrható tésztává dolgozzuk össze. Letakarva, langyos helyen kb 1,5 órát pihentetjük.
Amíg a tészta pihen, addig elkészíthető a töltelék.
A pépesített vagy nagyon apróra darabolt olivát (ha daraboljuk, akkor olívaolaj helyett kb fél dl tejszínt is önthetünk hozzá) összekeverjük az enyhén felvert tojással és a reszelt sajttal.
A tésztát négy részre osztjuk és egyenként vékony téglalap alakúra nyújtjuk. Megkenjük az olivás töltelék negyedével (adott esetben a harmadával), majd a hosszabbik oldalától indulva feltekerjük. Éles késsel kb fél-egy centis szeleteket vágunk belőle és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket.
Tovább pihentetjük őket még 30 percig, majd előmelegített sütőben 170 fokon addig sütjük őket, amíg szép színt kapnak.

2 megjegyzés:

Millye írta...

Igazán mutatósak lettek a tekercseid :)

zso írta...

a tésztához nem elég az 50 dk liszt, ennyi folyédot nem képes ennyi liszt felvenni,nekem kb 70dk ment bele

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails